مقالات آرشیو خبر ها
ماموریت غیر ممکن!

ماموریت غیر ممکن!

احتمالا می دانید که در تورین چه ضرب المثلی دارند: «تا وقتی بانوی پیر آواز نخواند هیچ چیز تمام نمی شود.»

 

و برخلاف تصور همگان بانو هنوز آماده نیست که آوازش را بخواند، هنوز نه. همه جز یوونتوس فکر می کنند که نبرد اسکودتو در سری آ تمام شده است، اما یووه اعتقاد دارد که اینگونه نیست، به قول کوادرادو:

 

به بارسلونا نگاه کنید، چند وقت پیش آنها با 9 امتیاز اختلاف در صدر جدول ایتالیا بودند، حالا اتلتیکو به آنها رسیده است و رئال مادرید هم زیر گردنشان نفس می کشد.

 

مکس آلگری هم به خبرنگاران گفته که «جمع و تفریق هایشان را انجام دهند.» از لحاظ ریاضی، هنوز امکان قهرمانی برای رم و ناپولی وجود دارد. یوونتوس هنوز چیزی را تمام نکرده و نمی تواند آسوده بنشیند. اگر این هفته لاتزیو و فیورنتینای پر انگیزه را دست کم بگیرند، تمام زحمت هایشان به هدر می رود. یکی می خواهد به رقابت های اروپایی برسد، آن یکی می خواهد از جمع اروپایی ها بیرون نرود.

 

اما خودمانیم، یوونتوس شوخی اش گرفته است؟ آنها در آستانه ی تاریخ سازیند. 5ـمین اسکودتوی پیاپی در یک قدمی آن ها است و یوونتوس به اولین تیم تاریخ تبدیل می شود که دو بار به این مهم دست می یابد، آخرین باری که توانستند چنین روند شکوهمندی داشته باشند به 1935 بر می گردد، دو گانه ی پیاپی هم در دسترس است و احتمالا برایتان غافلگیر کننده است که هیچ کس در ایتالیا پیش از این قادر به انجامش نشده است.

 

 

واکنش معمول این است که این موضوع تا حدودی اجتناب ناپذیر است، وقتی یک بیننده ی عادی می شنود که یوونتوس در صدر جدول است و در شُرُف دفاع از عنوان قهرمان است، طوری رفتار می کنند که انگار چیزخاصی رخ نداده ، اما واقعا اینگونه نبوده است. یوونتوس آندره آ پیرلو، کارلوس توز و آرتورو ویدال را از دست داد، بحران مصدومیت در ابتدای فصل گریبانشان را گرفت و هرگز تا همین الان هم حقیقتا رهایشان نکرده است. برای اولین بار از سال 1912، آنها در دو بازی اول فصل شکست خورده بودند.

 

هیچ تیمی تا به حال بعد از چنین شروعی نتوانسته اسکودتو را ببرد و وقتی که فصل به ماه نوامبر رسید، بانوی پیر خودش را در رده ی 12 جدول دید و در آن موقع به شکل فاجعه باری در 11 امتیازی صدر بود. هر کس فکر می کند به یوونتوس کمک می شود باید بداند که با بوفون به ستیز برخواسته است ، آنها دور نخست را با 39 امتیاز به پایان رساند، و بار دیگر باید بگوییم که هیچ تیمی با این میزان امتیاز نتوانسته بود اسکودتو را ببرد. اگر آنها اینکار را می کردند، که در ماه فوریه بوفون به نویسنده اینچنین گفته بود ; «اسکودتو می تواند بزرگترین دستاورد این نسل از یوونتوس باشد.»، بزرگتر از فصل بدون شکستشان، بزرگتر از سالی که از مرز 100 امتیاز گذشتند، حتی بزرگتر از پارسال که تقریبا سه گانه کردند.

 

برای یوونتوس بازگشتن و رسیده به جایگاهی که الان دارند، تلاشی اساطیری می طلبید. مقایسه های زیادی با چلسی در مقاطع اولیه ی فصل انجام می شد، اما چلسی حالا چکار می کند؟ آنها در لیگ برتر دهم هستند و از همین الان می توان صداهای مختلف را بشنوم : لیگ برتر سخت تر و رقابتی تر است، نه ، این بی احترامی به یوونتوس است.

 

آنها می توانستند خودشان را بی در بی خیالی بزنند و به خود بگویند:« این سال گذار ماست. »، اما در عوض خونسردیشان را حفظ کردند، بین خودشان دنبال علت گشتند و غیر ممکن را ممکن کردند، توانایی آنها برای حفظ آرامششان در آن وضعیت شگفت آور می نماید، ذهنیت سلاح پنهان یوونتوس است.

 

شاید حالا که معما حل شده آسان شده باشد اما به هیچ عنوان برای یوونتوس ساده نبود است، آنها تا به حال 5 بار باخت را به برد تبدیل کرده اند، بعضی بازی ها در نیمه ی دوم گل برتری را زده اند، محوری ترینشان شهراورد تورین در نوامبر و نبردشان با ناپولی در فوریه بوده است: گورخرها 17 تا از امتیازاتشان را بعد از استراحت بین دو نیمه کسب کرده اند.

 

بعد از آخرین شکستشان در سری آ، یووه باید تا جای ممکن بی نقص می بود. آمار آنها بعد از 10 باز، 3 برد، 4 باخت و 3 تساوی بود. بعد از آن چه؟ 22 برد، 1 تساوی و 0 باخت و درو کردن 67 امتیاز از 69 امتیاز ممکن، این سطح از ثبات باورنکردنی است. هر چه می خواهید در مورد استانداردهای سری آ‌ فکر کنید، اما هر بازی یک مسابقه ی شطرنج است، به همین خاطر مربیان ایتالیا در همه ی دنیا خواهان دارند.

 

رستاخیز یوونتوس خودش را در چرخشی 20 امتیازی نشان داد و انها تا به این جا در دور دوم 40 امتیاز گرفته اند و هنوز 5 بازی دیگر باقی مانده است. رکورد 50 امتیاز و متعلق به یوونتوس آنتونیو کونته است. در نیم فصل دوم، یوونتوس تنها 2 گل خورده است، بوفون رکورد 22 سال پیش سباستینو روسی را برای میزان دقایق گل نخوردن شکسته است، دقایق اضافه حساب نیست، اما اگر حساب شود رکورد او به 17 ساعت و 3 دقیقه می رسد.

 

گل آندره آ‌بلوتی یک ماه پیش در داربی تورین در استادیو گرانده تورینو ساعت شمار رکورد جیجی را متوقف کرد، اما آخرین بازیکنی که به بوفون در یوونتوس آرنا گل زد، ایلیچیچ در ماه دسامبر بود. یوونتوس تا به حال 8 کلین شیت پیاپی در خانه ثبت کرده است و با رکورد تاریخ باشگاه که در 74‐74 و 77‐78 به دست آمده بود، برابری کرد.

 

 

با توجه به اینکه 3 باز از 5 بازی باقی مانده یوونتوس برابر تماشاگران خودی خواهد بود، هر امیدی که هواداران ناپولی ممکن بود برای یک بازگشت نامحتمل داشته باشند تقریبا محو خواهد شد. یوونتوس اگر از بازی های این هفته اش صدمه نبیند، کار واقعا تمام است. بعد از آن تمرکز یوونتوس می تواند متوجه فینال کوپا ایتالیا برابر میلان و فصل بعد شود.

 

صحبت ها پیرامون قرارداد آلگری حدود 6 هفته است که نقل مجالس است، قبل از اینکه بخواهد فراتر از قرارداد فعلیش که سال بعد این موقع به پایان می رسد، مکس می خواهد از برنامه های یوونتوس برای آینده مطمئن شود.

 

اگر اجماعی وجود نداشته باشد، یکی از ما دستش را بلند می کند (داوطلب می شود) و باشگاه را ترک می کند.

 

 

مدیر کل یوونتوس مطمئن است که آلگری می ماند، او از ماندن پوگبا هم مطمئن است و این را آلگری حتما می داند. یوونتوس چه چیزی بیشتر از این از مربیش می خواهد؟ در ماه نوامبر توتواسپورت در صفحه ی اولش تصویری فتوشاپ شده از از آلگری را منتشر کرده بود که در آخرین ورژن فیلم ماموریت غیر ممکن در یک سمت یک هواپیما مثل تام کروز آویزان شده است. اما آلگری به جای اینکه خودتخریب گر باشد، توانسته وظیفه اش را با موفقیت پشت سر بگذارد، ماموریت انجام شد.

 

از سایت whoscored


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: